Türkiye Cumhuriyeti

Atatürk'ün Özdeyişleri

Türk milleti ve Cumhuriyeti ayrılmaz bir bütündür.

Türk Milleti, bağımsız yaşamış ve bağımsızlığı var olmalarının yegâne koşulu olarak kabul etmiş cesur insanların torunlarıdır. Bu millet hiçbir zaman hür olmadan yaşamamıştır, yaşayamaz ve yaşamayacaktır. Süngü, silah ve kanla kazandığımız askeri zaferden sonra kültür, bilim, fen ve ekonomi alanlarında da zafer kazanmaya devam edeceğiz. Beni görmek demek, mutlaka yüzümü görmek demek değildir. Benim fikirlerimi, benim duygularımı anlıyorsanız ve hissediyorsanız bu yeterlidir. Zafer, "Zafer benimdir" diyebilenindir. Başarı ise "Başaracağım" diye başlayarak sonunda "Başardım" diyebilenindir.

Benim naçiz vücudum elbet birgün toprak olacaktır. Ancak, Türkiye Cumhuriyeti ilelebet payidar kalacaktır.

Ne mutlu "Türküm" diyene

  • Bu millete çok şey öğretebildim ama onlara uşak olmayı bir türlü öğretemedim.
  • Yurtta sulh, cihanda sulh.
  • Size saldırmanızı değil, ölmenizi emrediyorum.
  • Memleketin efendisi hakiki müstahsil olan köylüdür.
  • Doğruyu söylemekten korkmayınız.
  • Türkiye Cumhuriyetinin temeli kültürdür.
  • Egemenlik verilmez, alınır.
  • Egemenlik, kayıtsız şartsız ulusundur.
  • Milleti kurtaranlar yalnız ve ancak öğretmenlerdir.
  • Öğretmenler: Yeni nesiller sizlerin eseri olacaktır.
  • Hayatta en hakiki mürşit ilimdir.
  • Biz Türkler tarih boyunca hürriyet ve istiklale timsal olmuş bir milletiz.
  • San'atsız kalan bir ulusun hayat damarlarından biri kopmuş demektir.
  • Türk vatanı bir bütündür, parçalanamaz.
  • Türk milletinin tabiat ve âdetlerine en uygun idare, Cumhuriyet idaresidir.
  • Türk milleti ve Cumhuriyeti ayrılmaz bir bütündür.
  • Millet sevgisi kadar büyük mükâfat yoktur.
  • Bu memleket tarihte Türk'tü, hâlde Türk'tür ve ebediyen Türk olarak yaşayacaktır.
  • Türk milleti istiklâlsiz yaşamamıştır, yaşayamaz ve yaşamayacaktır.
  • Türk, öğün, çalış, güven.
  • Bütün cihan bilsin ki; benim için bir taraflık vardır, Cumhuriyet taraflığı.
  • Yurt sevgisi ona hizmetle ölçülür.
  • Çanakkale geçilmez.

Atatürk'ün milletine verdiği öğüt ve nasihatleri bir araya getirmeye çalıştık.

Yorum Gönder

0 Yorumlar